Dax att jobba igen.

Då är min jobbvecka snart över för den här gången.
 
Våren har dragit igång på jobbet oxå med plockrekord (med det menas rekord i antal plockade rader dvs.
artiklar som beställts av butikerna). Det här innebär givetvis mer jobb för oss som lägger in varorna på hyllorna oxå.
Sändningarna som kommit den här veckan har varit stora och vi har kämpat med att hitta platser åt bråten.
Jag och min kollega har jobbat sen i går med 45 pall Castrol olja... *daaah*
men nu har vi nog fått ordning på det hoppas vi :) Så idag har det verkligen varit full fart sedan kl 07.00!
Får erkänna att jag är ganska trött... men ibland tycker jag det är lite skönt att känna mig trött pga
att jag verkligen jobbat på och fått klart det jag tänkt mig innan dagens slut. Då är jag nöjd :)
 
I lördags var vi nere på Väla i Helisingborg hela familjen. Det var väldigt mysigt. :)
Vi åkte härifrån vid lunch så när vi kom dit började vi med att äta lunch på IKEA.
Där var mycket folk! Vi åt laxwallenbergare, vilket smakade helt ok. :)
Barnen åt köttbullar och mos :)
 
Efter lite mat i magen styrde vi stegen mot själva köpcentret.
Jag hade siktet inställt på New Yorker som är en av mina favvobutiker :) Med shoppingblicken på och
lite köp-kli i fingrarna spaterade jag in i affären, Patric och kottarna var givetvis med.
Efter ca 5 minuter blir vi tvungna att lämna affären utan några fynd alls...
En skränig signal ljuder genom lokalen och en röst i högtalaren säger; -"This is an emergency message,
pleace leave the buiding!"
 
Snopet... Det var bara att traska ut. Min första tanke var ju endast...;
-"Jaha har vi åkt 15 mil enbart för att gå på IKEA och äta middag?!"
*haha* Typiskt mig... inte tänkte jag på vart det kunde brinna eller vad det var som egentligen hänt.
Utanför Väla såg det ut som en enda stor myrstack... massor av människor.
Vi gick vidare till mediamarkt som oxå ligger i området. Skittrist tyckte jag *haha*
Efter att besök där och ett på XXL (sprotaffär) så traskade vi bort mot Väla igen och då hade de öppnat igen, till min stor lycka :D Så nu var det bara att gå in och stilla shoppingbehovet ;)
Det gjorde jag. Köte ett par byxor och två t-shirts. Kottarna fick nya dreglisar med söta enhörningar på.
Far i familjen köpte en ny keps och mobiltillbehör till sin nya mobil. :)
Så det blev en bra shoppingrunda trots allt :)
 
Söndagen bjöd på lite trädgårdsjobb.
 
Så kom måndagen och jag åkte till jobbet.
Efter några timmar på AD blev det hoppträning på kvällen som bjöd på mycket bommar och markövningar.
Det var kul!!! och det gick bra. :D Tubbe fortsätter att krångla i högertygeln, men tillslut fick vi honom att sluta studsa och krångla och då gick det ju riktigt bra :)
 
I tisdags umgicks Tubbe med Camilla :) Dom hade en trevlig tur i skogen.
 
Igår var det lite allvar igen. Då fick Tubbe ta på sig dressyrkläderna igen och åka till Emily.
Efter förra veckans bråkpass beslutade vi att Emily skulle rida honom från början igår.
Det gick mycket bättre och han var mycket lugnare, inte mycket tjafs alls! :)
Skönt att se honom jobba och inte bli så stressad. Det är verkligen inspirerande att se någon annan rida en häst... :) Det blir förhoppningsvis två träningspass till innan tävlingen nästa vecka. :)
 
 
Nu tänkte jag ta och äta lite kvällsmat och se på tv.
Umgås med mannen. Mina små guldklimpar sussar i sina sängar sen en stund tillbaka. ;)
 
 
En gamma bild på Emily & Tubbisen.
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0