Moa & Idas första födelsedagskalas

Så har det hänt.
Mina små barn har fyllt 1 år som ni säkert redan vet.
Detta firade vi med våra familjer igår här hos oss med lite kalas. Alltså tjejernas första egna födelsedagskalas.
Vi bjöd på kaffe, tårta och lite kakor. Moa & Ida fick givetvis smaka lite, lite tårta :)
Tårtan som vi beställt på Kvantum i Varberg var supergod!
 
I present fick tjejerna pengar, en gungställning, pyjamaser och varsin docka. :)
 
Så var det då måndag igen och min tur att gå till jobbet.
Motivationen till att jobba är inte så hög den heller... det blir nog så när man vet att man inte
kommer att kunna jobba kvar... Väntar fortfarande svar från kommunen ang. parkförvaltningsjobbet.
Som sagt väntar mig inte att jag ska få det... men visst hoppas jag ju lite att det finns en chans.
Gick hem lite tidigare idag pga att Moa & Ida skulle på 1 års besök hos BVC.
Detta inkluderade vaccinsprutor. Hua... man känner sig så elak när dom sitter i ens knä
helt ovetande om at det strax sticker och gör ont. Dom var verkligen jätte duktiga och det blev inte så mkt gråt.
Moa har haft det lite jobbigt några dagar nu med tänder som vill komma fram, vilket gör att magen är kass.
Stackarn... hon har vaknat mitt i natten med blöjan full och varit jätte ledsen. :/ Får hoppas det snart är över.
 
Här hemma har nu julen dansat ut, och tomtarna, de röda gardinrna, kuddarna och dukarna m.m
ligger nu på sin plats i garderober och lådor igen. Det känns bra och de gav ny energi att få upp
ljusa gardiner igen. Det påminner om att vi går mot den ljusa årstiden igen. :)
Inredning är ett stort intresse och jag har alltid planer för saker jag vill göra här hemma antingen byta ut nån möbel, tapetsera om någonstans eller bara köpa nya gardiner. :) För mig är det viktigt att vårt hem känns mysigt och välkomnande. :)
Nästa projekt är som jag nog skrivit innan att tapetsera om i köket. ;)
och stängsla in tomten så att barnen kan leka säkert i sommar :)
 
Var i stallet i går innan gästerna kom. Red tillsammans med Jennifer. Det var bra längesedan nu
som vi kom ut på en ridtur tillsammans. Det var ganska halt, men med broddar i gick det ganska bra att rida ändå och vi joggade en del .Där och då fick jag ny motivation,och alt kändes bättre igen.
Helt plötsligt kändes inte träning så längt borta. Det är tur att man har såna vänner som Jennifer som ger en positiv energi, och som får en att känna sig så glad! <3
Är även glad att ha Camilla som medryttare. Hon är verkligen guld värd!!!
 
Nu taggar vi om och hoppas att 2017 har mycket att bjuda på trots ett trögtavslut på 2016.
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0