Säg den glädje som varar förevigt..

Idag är det måndag, helgen är över och jag är ensam hemma med barnen igen.
 
Känner mig väldigt nere idag helt ärligt. Har lite panik över att förskolestarten kommer allt närmre och jag ska börja jobba igen. För just nu går det inge vidare med jobb sökandet. Oroar mig verkligen över hur det ska bli.
Jag vill hitta ett jobba att trivas på, ett jobb som jag kan känna mig trygg på och jobba med i många år.
Men hur hittar jag det... hur ska man lyckas synas bland så otroligt många andra som också söker jobb?
Usch...
 
Helgen gick fort och det blev inte mkt gjort förutom att hjälpa svärmor att flytta.
Här finns en del som behöver göras här hemma INNAN jobb och förskola börjar.
Köket ska tapetseras, balkong och farstukvist målas och vinden röjas.
Men när? Patric får ingen semester och jag kan inte göra särskilt mkt om dagarna.
Fan... hatar att vara hemma men inte kunna göra något, bara se det som ska göras...
 
Idag är en sån dag när jag bara önskar att någon kunde komma och hämta kidsen så jag fick vara i fred.
Behöver egentid hemma... när jag utan tidspress kan göra vad jag vill utan att bli störd. Känner mig trasig.
I skrivande stund har Moa vaknat från förmiddagsvilan och skriker som en mistlur... Önskar det fanns en avstängningsknapp. Har hämtat henne och nu sitter hon här i fåtöljen intill mig medans Ida sover vidare en stund till innan de ska ätas middag.
 
Inget uppmuntrande inlägg idag.
Red Tubbe igår. Var så inspirerad efter att ha varit i Vetlanda i fredags och kollat på fjordhäst SM.
Tog med honom upp till ridbanan för att dressyra lite lätt. Han var ju sååå trevlig hos Emily i tisdags.
Det var han inte igår. :( Det hela slutade med att jag blev så j*vla arg och frustrerad både på honom och över mig själv att jag började störtlipa. Just i den stunden var jag helt säker på att jag ALDRIG mera ville rida dressyr och att jag nog inte ens ville ha häst. Fy va dålig jag kände mig :( Mitt tålamod är sämre än någonsin och kämparglöden har försvunnit. Tror det har att göra med att jag känner mig ganska stressad om dagarna... som jag beskrev innan... dagarna flyter förbi och tiden rinner i från mig utan att jag känner att jag fått gjort något meningsfullt. Som alla säger... jo men du är ju hemma med barnen det är ditt jobb nu och det är meningsfullt, ta vara på tiden den kommer aldrig igen. Nä det gör den inte... men det gör inte heller den ledighet jag har nu och det gör miig lite stressad. Sorgligt att behöva känna så.
 
Var ju som sagt i Vetlanda i fredags och tittade när Jennifer ed SM-final i hoppning.
Det blev en fjärdeplats för henne och Idun. Emma och Lukas red en LB:3 och vann! (öppen klass)
och i söndags blev även de totalt 4:a :) Glad för deras skull! Bra kämpat tjejer.
Var ju ett litet äventyr innan vi kom dit i fredags eftersom Moa blev åksjuk endast 3,5 mil hemifrån och spydde ner sig och bilstolen :( Fick stanna 3 ggr efter det och torka mer spya. Typiskt. Men det gick ju det oxå.
 
Dax att värma middag.
 
Älskade...saknade Caesar! <3
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0