Första djurparksbesöket m.m

Dags för lite bloggning igen.
 
Tubbe mår bra och han rids. Har dessvärre haft dåligt med tid de två senaste veckrna så han har inte jobbat så hårt direkt. Men det är så det är i bland när man har familj, då hinner man inte alltid med allt man vill. :)
Även om vi nu har sommaritd och det är ljusa kvällar så har man ju inte fler timmar på dygnet ;)
I söndags var vi i allafall i skogen och tränade tillsammans med Jennifer & Idun.
Det var både mysigt och nyttigt, hästarna var rejält trötta efteråt. :) och vi människor var glada och nöjda :)
 
I måndags blev det ingen ridning, det hanns inte med... först var jag i stan med mamma och kottarna och lånade massor av böcker på bibblan till dom. :) sedan var meningen att jag skulle hämta hem Oldsen...
Pappa följde med mig till vintergaraget... men för första gången någonsin så ville Oldsen inte följa med hem...
Han är nog lite sur på mig för att han har fått vänta så länge i år på att få komma ut. ;)
Pappa konstaterade rätt fort att startmotorn dessutom är paj... så han får vänta på att få komma ut på vägen en stund till. Surt... har längtat efter att få ut och köra. Vi har dessutom köpt två barnstolar till den nu sa att Moa & Ida kan följa med ut och åka igen :) Jaja snart kan vi förhoppningsvis cruisa igen :)
 
På nationaldagen saknade jag Oldsen mest.... det känns som att det hör ill att åka finbil då liksom.
Vi firade i stället dagen med ett besök på Borås djurpark. :) Moa & Idas första djurparksbesök :)alkong.
Vi fick se supersöta Leopardungar! Moa och Ida tyckte det var roligast i aphuset och i gethägnet där man får klappa getter och minigrisar :) Det var en mysig dag och det kändes som ett bra sätt att fira sverigesnationaldag på <3
 
Vi snickrade även klart vår saljé under helgen som gick. Vi blev riktigt nöjda... för att vara snickar-rookies blev det ju riktigt bra :) Så nu är vi redo för nästa projekt... :D fast nästa projekt blir inget byggprojekt utan det blir målning av husgrund och balkong ;)
 
På måndagen (den 5:e) Var jag på "kick off" med AD på Ästad.
Det var kul... det var ju förmodligen det sista eventet jag fick vara md på tillsammans med mina kollegeor.
Vi var på Ästad och gjorde fångarna på gården (mitt lag vann) och sedan fick vi även tillgång till spa- avdelingen.
På kvällen fick vi tre-rätters. Maten var god, men väntetiden på den var under all kritik! Vi fick vänta en timma på förrätten. Kan säga att vi alla var vrålhungriga!!!!! Kändes lite märkligt att vinka hejdå till alla när bussen skulle släppa av mig härhemma... även om jag vet att jag kommer träffa några av dom så känns det ändå ledsamt att vi snart skiljs åt helt och AD Sverige i Varberg blir ett minne blott.
 
Efter det här har jag även varit ute på min första riktiga "söka jobbrunda".
Det kändes bra och jag fick komma in och prata med den som var personalansvarig. Han fick mitt CV och nu är det bara att hoppas på att få ett jobberbjudande. ;) Det här är verkligen ett ställe jag skulle vilja jobba på!
Men självklart ska jag ge mig ut till fler företag och checka möjligheterna. Tiden tickar ju på nu...
Känns bra att ha tagit ett steg på vägen nu iallafall :) Börjar vänja mig vid tanken på att jag faktiskt inte kommer jobba på AD Sverige i framtiden.
 
Idag fick jag spontanbesök av Emily, Noel och Liam :) Så himla mysigt! Moa och Ida tyckte det var jättekul att busa med Noel. :) Dom somnade gott i sina sängar när det blev läggdags. :)
Har träffat en annan vän ikväll oxå. :) Alexandra min barndomsvän, vi träffas jättesällan men fick ikväll till en träff på stan med kvällsmat. Det var mysigt att tjöta lite :D
 
Nu lite soffhäng med Patric innan sängen kallar ingen.
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0