Gick inte riktigt som jag hade planerat.

Programridningen igår blev väl inte riktigt vad jag hade hoppats på.
 
På något sätt lyckas jag alltid bli liiite sen när jag ska åka på nån form av tävlingsgrej.
Så även igår. 15 minuter sen i mitt tidsschema... Knoppar.... snyggt, men ett j*vulens påfund när man är lite stressad och nervös! Jaja... ska det vara träningstävling ska man ju träna på att tävla så det var ju bara att knoppa.
Dagen till ära hade han på sig sitt nya svarta schabrak och svarta lindor också.
 
Vi kom till Hermanstorp ca 1 timma innan jag skulle rida. Så näör jag väl satt å hästen hade jag ca 40 minuter på mig att rida fram. Vilket oftast brukar vara en hyffsat okej tid. Igår hade vi nog behövt lååååång tid... flera timmar.
Tubbe var allt annat än njuk och följsam. Mer som ett järnspett och allt gick i 110km/h.... *suck*
Emily var där som funktionär, vilket var bra för hon hjälpte mig lite på framridningen och fick ju då se hur strävsam min lille herre kan vara där. När det blev dax för mig att gå till ridhuset var han liiite bättre såklart, men lååångt i från gernomriden och avslappnad. Dock kändes han bättre inne i ridhuset.
 
Började ju ingen vidare. Det första han gör när jag svänger upp på medelinjen är att byta till korsgalopp. :/
Bara att göra om och göra rätt. Programmet i sig blev ganska hackigt och med en del missar stora och små, vilket blev allldeles för kostsamt och vi stannade på 60.2% Men delar av programmet kändes bra.
Jag vet ju att vi kan... jag önskar bara vi kunde få fram det på tävling. Men både mina och Tubbes nerver
spökar väl för mycket. :( Aja... laddar om inför vår första riktiga start i år som blir i Laholm i påsk. :)
Det är några veckor dit... tills dess ska vi träna, träna och träna lite till.
 
Även om det inte gick sååå som jag hade hoppats på igår så hade jag iallafall värdelns bästa lilla hejjarklack på plats. Moa, Ida och Patric. <3 Älskar er och är så glad för att ni är med mig på min häst äventyr. <3
 
Ikväll ska vi däremot inte träna dressyr. Nä i kväll ska vi hoppa. :)
Det kommer Tubbe gilla :) Första hopplektionen 1 år. :)
 
Är ganska trött så jag ska faktiskt ta en middagslur jag också nu när kidsen sover. :)
 
En gammal bild från när Tubbe var 6 år <3
 
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0