Nu är vi på G!

Efter Gbg horseshow drog vårkänslorna igång på riktigt och träningsuget är stort!
 
Hade planer från början på att vi skulle startat en LA:3 i kungsbacka nu i mitten av mars, men den var knöfull med anmälningar, och i ärlighetens namn är vi nog inte redo för att tävla riktigt ännu.
Men träningstävling kan vi ju åka på. :) Så idag har jag betalt in mer pengar på mitt TDB-konto och löst min licens för 2017, samt anmält oss till en programridning den 19 Mars på Hermanstorp. Då ska vi rida en LA:3 :)
Känner mig riktigt sugen! Efter gårdagens dressyrpass i ridhuset blev an ju inte mindre tränings/tävlingssugen.
Han gick riktigt bra! Det var e sån där kväll när man nästan inte vill sluta rida :D
 
Kan knappt vänta tills vi ska få inviga vår nya outfit med svart schabrak, svarta lindor och luddig boots :D
 
 
 
På måndag händer det grejer oxå. Då ska vi börja hoppträna igen! :) Ska bli sketkul...! (hoppas jag)
Den här gången ska vi träna för Lotta Johansson fd.fälttävlansryttare som kommer komma till Olsegården. .
Det blir i en grupp för oss dressyrtanter, detta kommer vi göra varje måndag jämna veckor :)
Tror Tubbe kommer uppskatta att hoppning blir ett lite mera regelbundet inslag i vardagsträningen. :)
 
Idag ska jag rida ut tillsammans med lill-matte Camilla. Jag har nämligen hand om Idun idag för Jennifer är påväg upp till sälen. Det är ju dags för den årliga Wasa-lopps åkningen i helgen för henne. ;)
Blir kul att kunna komma ut tillsammans med Camilla, det händer ju inte var dag :) och kul att rida Idun igen.
Det var längesedan sist nu. Det är nu hela tre år sedan vi var inne i manegen tillsammans under Gbg horseshow.
Ett oförglömligt minne! <3
 
Efter att ha gjort lite nya inklöp på Gbg horseshow insåg jag att det måste ske en liten utrensning bland diverse grejer som ligger i mina gömmor och väntar på att bli använda. Så häromdagen plockade jag igenom skåpet med schabrak och kollade vilka som skulle säljas om något var så slitet att det faktiskt skulle kasseras och så vidare. Har väldigt mkt benskydd så något par får jag nog sälja. Det är skönt at städa. jag älskar det... bara tiden finns. Känslan som uppstår efteråt när allt känns rymligt, luftigt och snyggt är ju bäst! :) 
 
Nu ska jag gå in och busa med mina små töser som leker här i rummet intill.
Eller ja... stundtals är det väl mer bråk om vem som ska leka med vad... oftast vill de ju ha samma leksak nu för tiden :) Haha! De har varit väldigt mammiga den här veckan tycker jag. Så fort jag sätter mig på golvet kommer de och ska kramas och klänga båda två <3
 
Igår var de förresten med mig i stallet på förmiddgen och gjorde stallsysslorna.
Det gick riktigt bra, bäst tyckte dom det var när jag tog in Tubbe och de fick sitta och titta på honom och Carrillo som stod utanför i hagen och glodde nyfiket på dom ;)
 
 
Älskar er min små sötnosar <3
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0