Flytten till Smedagård.

 
 
I går var det dags...
 
Flyttade de mesta av våra grejer i fredags, så igår var det näst intill bara Tubbe och hans foder kvar att flytta.
Det kändes otroligt konstigt att lämna mina skåp som gapade tomma på pixsjö. Dom som nyss varit fyllda med mina saker. Att montera ner boxskylten kändes ännu mera konstigt... men nu är det gjort.
När jag skulle hämta Tubbe hagen möttes jag av Carrillo... han är inte dum, han hade nog redan på känn att något skulle hända för han ville väldigt gärna bli gosad med, när jag gav honom en puss på mulen la han sedan huvudet i min famn. Fina gubben... det kändes väldigt sorgligt och jobbigt. :( Kommer sakna mitt Pixsjö <3
 
Vi lämnade pixsjö i går runt 11.00. och anlände ungefär 5 minuter senare till Smedagård. ;)
Det ligger väldigt nära. Som tur är <3
Har varit väldigt orolig över hur Tubbe skulle hantera nytt ställe.... med tanke på hur bra han verkar trivas i Pixsjö.
Så visst var det lite nervöst när jag lastade ur honom och vi gick mot hans nya hage.
Meeen.... han gjorde inga större krumbukter... han stoppade ner huvudet direkt och började gnaga gräs.
 
Medans han gick där och bekantade sig med hagen hjälpte jag till at börja montera boxarna i nya stallet där han såsmåningom kommer att stå. :) Såg honom inte springa mer än ungefär en gång på hela dagen.
Så ja... han tog det med ro. Det var visst likadant i morse. Han var lika nöjd med sin nya hage idag.
Det känns väldigt skönt i mattehjärtat. Det komer bli bra det här! :)
Hade en trevlig dag tillsammans med nya stallkamraterna, och alla boxar är nu på plats dessutom!
Det är såååå himla spännande att få vara med och se Smedagård förvandlas efter Eppie och Willes planer.
Kände mig som i ett litet rus igår över att kunna vara till hjälp och få vara en del av detta projekt!
 
Känner mig jätte välkommen och att flytta från Pixsjö känns just nu lite lättare än jag trott att det skulle göra.
Men det kommer fortfarande vara mitt andra hem. Ska dit ikväll redan och kika på Mais nya häst som anlänt från Irland idag! :) Superkul!
 
Var på gekås runt lunch idag... big misstake... lönehelg = grymt mkt folk!
Blev lite snabbshopping. :) Lite spray bla. till mina täcken som är på tvätt, så att de håller Tubbe torr sedan :)
 
Regnar lite nu. I vanliga fall hade jag suckat och känt mig lite stressad över det... men inte nu.
För nu kan vi ju smyga in i ridhuset och motionera. Sååå jäkla nice! :D
 
Det får vara nog för den här gången. Ville bara kika in och berätta att flytten gått bra :)
Fortsättning följer. ;)
 
 
 
En gammal bild på Tubbe och hans bästis <3
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0