Lite egentid för oss alla tre

Inskolningen är i fullgång!
Tjejerna är nu på dagis (som jag skriver för att reta alla som MÅSTE påpeka att det heter förskola) från
kl.09.00 -14.00. Det betyder att vi alla tre kan få lite egen tid :)
Dom kan busa och greja med sin kompisar och jag kan greja här hemma. Underbart tycker jag!
Skulle gärna ha det så oftare ;)
 
Tjejerna verkar trivas jättebra på dagis och de hinner knappt säga hej då när jag går därifrån. 
Känns jättebra att de är så nöjda och trygga redan nu. Jag känner mig jättenöjd med personalen oxå, de är väldigt trevliga allihopa! Det blir jättebra det här. :) 
 
 
Igår pysslade jag lite och plockade lite här och där. Skruvade ner en vikdörr som sitter mellan köket och hallen. Den är trasig och används inte... så bort med den!
 
Idag har jag inte fått gjort riktigt så mkt som jag skulle velat.
Men jag har varit på tippen med dörren och varit och slängt tidningar, plast förp., och glasburkar iallafall.
Satt i gång en maskin tvätt. :) Tiden går alldeles för fort... Tyvärr :)
 
Vi grundmålade räcket på balkongen i helgen och det blev nästan klart.
Skulle målat klart det nu när jag är hemma och får vara i fred... men givetvis spår de regn och då vågar jag inte göra det. Får hoppas på bättre väder till helgen... Det som vi gjort blev bra iallafall. Har skullat göra det lääänge men det har liksom inte blivit av, men nu så äntligen! :)
 
Känns lite konstigt att jag ska börjar jobba på måndag... lite konstogt att inte vara med barnen.
Att vi ska vara i från varann såååå länge.... jag menar det är ju en sak att vara här när de är på dagis för det är ca en km bort, men så är det ju inte när man jobbar. Då är man fast på jobbet. Jag hoppas det kommer vara kul att jobba där och att jag kommer trivas för då går ju tiden fortare :)
 
Skulle önska att jag kunde fortsätta ha det liva jag har nu med häst å allt men ändå bara behöva jobba sisådär en 50% det hade ju varit drömmen! Keep on dreaming...
 
I morgon ska jag till Emily med Tubbe. Vi får väl se om han får guldstjärna på uppförande då med.
På torsdag kommer kiropraktorn igen.
 
I söndags var vi på starnden och fick uppleva en vacker solnedgång och mycket fartvind ;)
Jenniifer och Idun gjorde oss sällskap. Våra hästar älskar att vara på stranden! Särskilt när vi låter de sträcka ut sida vid sida. Det är en sån frihetskänsla även för mig. Fantastiskt. Det är västkusten när den är som bäst.
 
Snart dax att hämta busfröna som antagligen strax vaknar från sin middagssömn nu strax.
Blir spännande att höra vad dom hittat på idag <3
 
 
 
 
En äldre bild från en strandritt tillsammans med Jennifer och två lyckliga hästar <3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0