Hett som i öknen

Dags att gå in på sista semester veckan.
Varför går tiden om möjligt ännu fortare när man har semster? :/
Trivs bra på jobbet, men jag längtar verkligen INTE tillbaka dit just nu.
 
Vi har hunnit med en hel del på två veckor, badat, gått på stan, njutit av wheels and wings,snickrat, målat
varit i stallet, lekt och busat. Men ändå känns tre veckor för kort.
Moa & Ida har fått varsitt rum nu. Det har gjort läggningarna så mkt bättre och nu somnar de oftast direkt igen som förut. De tränar nu även på att vara utan blöja. Går riktigt bra faktiskt, långt över förväntan!
Så när de går till dagis efter semestern är det utan blöja troligtvis :)
 
Det har nu varit sommarvärme och hett som i en öken i typ två månader konstant... Gillar sommaren, men nu skulle jag gäna ta emot regn! Man håller ju på att smälta bort i värmen!
Det är ju som de flesta vet riktigt krisigt med foder till alla djur oxå.Höpriset har mer än fördubblats... 
Riktigt läskigt.
Vår höleverantör har lovat Wille att han ska kunna försörja oss med hö så det får vi ju innerligt hoppas att det stämmer!
Obehagligt oxå när man börjar tänka på det här med klimatförändringar... Jag som är lite mesig när det stormar om hösten undrar hur hårt det kommer blåsa, och vilka stormar vi kommer få uppleva efter den här extrem hettan tex *hua* Näh... det får vi inte tänkapå nu.
 
Har ju varit på återbesök hos veterinären med Tubbe, det känns som något roligare att berätta om.
Hältan var nästintill borta, men inte helt, så det blev en tilll dos med metacam.
Ryggen behandlades detta besök med 5 nålar kortison. Det såg riktigt ruskigt ut när de stack honom med dom... dom var lååånga! Tubbe hade fått lugnande så han kände inte av dom. Skönt för honom ;)
På det stora hela såg han bättre ut, så det kändes bra.
Har gått promenader med honom med inspänning på. Tömkörde för första gången för några dagar sedan... det gick över förväntan och var kul! Är jätte taggad på att lära mig mer! Det får bli tömkörninglektioner för Eppie framöver :) Han verkar inte ha ont nu iallafall, han kommer som skjuten ur en kanon i full galopp, gnäggndes när jag ropar på honom i hagen. Det gör en sååå glad.
Ikväll red jag ut en sväng, de var första gången på en månad som jag satt på honom.
Lite nervöst kändes det när jag satte foten i stigbyglen och hoppade upp.
Hur skulle det kännas... skulle han kännas pigg och glad?
Svaret blev ja... han var pigg och glad och trampade på riktigt fint. Kände mig så himla glad när jag åkte hem i kväll.
 
På torsdag ska vi på ytterligare ett veterinärbesök. Då kommer det pratas om hans träningsupplägg och hur jag ska jobba honom på bästa sätt. Lite spännande trots allt.
 
Känns som att jag har sååå mkt att skriva om men ändå... vet jag inte vad jag ska skriva mer.
Är inne i en liten lyckobubbla efter kvällens lilla utritt :)
Äntligen kan jag rida igen!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0