Flyttad och installerad

Nu är han inkvarterad i sin nya 1:a med kokvrå, lille Tubbe <3
Det känns väldigt bra och han känns lugn och nöjd :) 
Jag blev varmt välkomnad och känner på mig att det här blir jättebra! 
 
Ikväll är första kvällen jag är hemma och inte varit i stallet. Mitt/vårt nya liv har startat. 
Att få vara hemma efter jobbet och få pyssla lite med diverse och umgås lite med barnen är ju väldigt trivsamt. Bäst av allt är att jag kommer ha det såhär två dgr/vecka 😍 
 
mmm ja... så inget stall idag. Men igår var jag ju där såklart. 
Att ha häst känns ju löjligt lätt när man inte behöver mocka. Har varit lite kritisk mot djupströbädd, men förstår ju nu hur himla bekvämt det är! Gårdagens skötsel av boxen tog väl 10min, sen spenderades resten av tiden med Tubbe och några goa stallkamrater 🙂 Tubbe fick pröva sitt nya träningsredskap ”bungyband” och det kändes helt ok. Det är en kopia av equiband som jag tänkt köpa ett tag... men som känts väldigt dyrt för min plånbok. Men så hittade Patric detta på eBay och då slog vi till. 🙂 visst är det andra en annan sorts kvalite förstås... men det här känns helt ok för det priset jag gav.
 
hursom... vi befann oss i ridhuset och promenerade först sen lät jag honom jogga på volten för att se både hans rörelser och försöka se om han jobbade med bandet. Han är inte fräsch det såg jag, men hältan är mycket bättre! Igårkväll började jag ge metacamdosen som veterinär Ylva tyckte han skulle ha. Vi får se hur det utvecklas. I morgon ska jag tömköra honom i skritt, på fredag ska jag hoppa upp ev för att se hans reaktion. Känns det ok blir det en skrittrunda i skogen i helgen! 😍
Löjligt nöjd med ett leende på läpparna och lite nytankad energi åkte jag hemåt igår. Äntligen känns det lite kul igen ❤️
 
Vill oxå passa på att skriva här och tacka Wille & Eppie för allt under den tid vi bott hos er.
Jag är glad över att ha lärt känna er ❤️ Ser inte flytten som ett defenitivt farväl, utan jag har för avsikt att få ha er kvar som mina vänner. den känslan hoppas jag är ömsesidig. För er som undrar varför jag flyttat så beror det pga familjesituationen till största delen, jag behövs mer hemma.  Alltså beror det inte på någon osämja eller så, utan det funkade inte för mig bara 🙂
 
nu är det hög tid att sova... troligen kommer jag iallafall uppdatera lite oftare nu när jag är hemma två kvällar i veckan 😉
 
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0