Lång tid har gått nu och hösten är här.

Semestern är nu ett minne och hösten har kommit verkar det som.
Men det funkar ju det oxå. Sitter i soffan här och lyssnar på peppande glad musik medan jag slänger ur mig lite tankar och händelser här i bloggen. Listan har jag döpt till ridhusgung, den kommer göra humöret på topp när vi jobbar i ridhuset i vinter hoppas jag. 😁
 
Just nu ser det ut som hej kom och hjälp mig hitta mullvaden i trädgården.... vi dränerar huset.
Jordhögar och bröte runt hela huset... blä! Men får vi får hoppas det känns bättre när vi byggt vårt uterum sen nästa år och detta är ett minne blått 😍 samt att källaren kommer må ännu bättre 👌
 
Jag har hunnit med tre veterinärbesök sedan senast jag uppdaterade här, varav det senaste idag. För visst var magkänslan rätt, han var halt när vi kom till kliniken på semestern. Så det blev behandling båda fram.... IGEN! 
Just där och då dog en del av mig och jag ville bara skrika rakt ut av frustration och uppgivenhet tror jag. Men jag bet ihop.
Bara att kämpa på.... 
 
Vi har efter det promenerat, skrittat i skogen och chillat. Jobbat på töm och med gummibandet.
På förra klinkbesöket kom vi fram till att vi skulle ändra på hans skor. Något jag på sätt och vis funderat över varför vi inte prövat tidigare... men jaja.
 
Så för 2 och en halv vecka sedan vände vi hans framskor bakofram, det ger honom maximal överrullning och mer stöd åt hans trakter.
Annika var rätt pessimistisk och jag oxå helt ärligt. Men vi testar.
som alltid känns han alltid väldigt fräsh som nyskodd, så även denna gång.😉
 
men jag har valt att glädjas åt att han sett ren ut, försökt tänka bort alla tankar som säger att det bara är tillfälligt,
och nyhetens behag. Tankar som säger att det kommer inte hålla.... bli inte för glad du blir bara besviken sen. 
 
Har ridit ut några gånger varav en av dom höll han på att skicka mig till månen.... 🤣 vi skrittade tillsammans med några stallkamraten och ja jo... han var nog rätt pigg och kunde inte riktigt hålla fötterna i styr. Så från ingenstans börjar han bocka på stället 😅 några riktigt rejäla språng. Fråga mig inte hur jag lyckades sitta kvar, det vet inte jag heller.
Men jag satt kvar iallafall 👍 kan varit så att någon äcklig älglus retade honom oxå... och därav att det blev hopp och bock. 🤷‍♀️
 
Har sedan senast även haft ut Viveca på svensk hästrehab för att kolla hur han jobbade med hennes arbetssätt ”equibody balance” Samt med ett äkta equiband. Blev väl inte riktigt som jag tänkt när hon inte hade något band med sig. Tog för givet att hon skulle ha det så hade inte nämnt att jag specifikt ville testa på det. Så det kändes ju helt klart lite snopet... men vi satte på tejp i stället.  Det var intressant att höra och se hennes sätt att jobba med hästen. Jag försöker nu använda mig av det hon visade 👍 ibland har man ju en magkänsla innan man träffar en person... det hade jag innan besöket. Efteråt när jag hade tänkt igenom och tagit in vad som sagts och gjorts insåg jag att den känslan jag haft besannades. Det är ju så... vissa klickar man med direkt, andra inte... kanske var det de senare alternativet här. 
 
Jaja, vid dagens besök såg han iallafall ren ut på mjukt underlag 👍 markerar fortfarande på volt på hårt underlag... men det tycker Ylva att vi ska ignorera. Nu ska jag jobba på i varierad gångart och form på rakt spår och uppsöka en kiropraktor eller liknande. Han ser stel ut i in överlinje igen för tillfället. Så nu ska jag köra på det. Ska ta kontakt med Dennis som är osteopat har hört mycket gott om honom 👌 så där är vi nu. 
 
Fortsättning följer. 
 
Lite bilder från sommaren kommer här oxå 💕
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0